וניליה

וניליה

רשת "וניליה" מונה 21 סניפים בכל רחבי הארץ. גלידת "וניליה" מיוצרת משמנת משובחת, איכותית וטרייה, ומחומרי הגלם הטובים ביותר תוך שימוש בחומרים טבעיים בלבד. את הטעמים יוצרים עם תוספות כמו אלכוהול משובח, חטיפי שוקולד אהובים, פיסטוק איכותי ווניל טהור, ומשתמשים גם בפירות טריים מאיכות מעולה. בכל הסניפים הגלידה מיוצרת באופן יומיומי ובמקום. הגלידות מוצעות ביותר מ-35 טעמים שונים.

ייעוד

אוכל הוא קסם שמחבר בין אנשים. אנחנו בוניליה רואים חשיבות גדולה לתפקיד שלנו להחזיר לאנשים את תחושת הקהילתיות שבאופן שיטתי נעלמת ככל שהטכנולוגיה משתלטת על חיינו, יחד עם תזכורת מתמדת לכך שאנחנו יצורים חברתיים שבסך הכל אוהבים ליהנות ביחד מהדברים הפשוטים בחיים.

מנהיגות קשובה

וניליה מובלת על ידי צוות מנהיגות שמבין בצורה עמוקה את פוטנציאל ההשפעה החיובית שיש לחברה ופועל בשוטף באופן שבו כל מחזיקי ומחזיקות העניין של החברה מרוצים ומקבלים ערך משמעותי. זהו צוות שלוקח את עצמו ואת המשימה שלו ברצינות ובאותה המידה יודע גם להיות קליל וכיפי, מאחר ובסופו של דבר, החיים הם כמו גלידה, אם אתה לא נהנה מהם בזמן הם נמסים ואתה נשאר בלי כלום.

תרבות ארגונית קשובה

התרבות הארגונית בוניליה מאופיינת בכמה שפחות פורמליות והיררכיה, כך שכל אחד מרגיש חופשי להתבטא ולומר מה דעתו ; יש ערוץ תקשורת פתוח מהעובד שמגיש גלידה ועד המנכ"ל.

ביטוי נוסף לרצון לתת לכולם להרגיש שווים הוא שאין מקומות חניה מיועדים להנהלה.

כשנכנסים למטה החברה או לכל סניף שלה, מרגישים את ההשפעה של התרבות הארגונית הקשובה ולכן נתקלים באווירה נעימה, שמחה וכיפית.

שותפות עם מחזיקי עניין

בוניליה קשובים למחזיקי ומחזיקות העניין של החברה ופועלים כדי לייצר ערך ומשמעות לכמה שיותר מהם.

השפעה חיובית על הסביבה באמצעות מארז רב פעמי לגלידה במשקל ועידוד הלקוחות לרכוש דווקא באריזה זו ; כמו כן השיקו ברשת דסקית מנייר שמתלבשת על גביע של הגלידה במטרה שנזילות הגלידה של הילדים יזלו על הדסקית ויהיה פחות שימוש במגבונים. אתגר סביבתי נוסף הוא השימוש בכפיות פלסטיק לטעימות ולאכילת הגלידה וברשת אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך חיפוש תחליף הולם לכפיות האלו, תוך כדי איזון בין חווית הלקוח לבין הרצון לשמור על איכות הסביבה. בינתיים החלטנו להוריד את הכפיות מהדלפק ולשים שלט "איפה הכפית" כדי שהלקוחות יבקשו כפיות ולא יקחו חופן בלי מחשבה.

מחזיק עניין נוסף שחשוב לנו מאד הוא הקהילה. לכן החלטנו להעסיק אנשים עם מוגבלויות כעובדים ועובדות תפעוליים בסניפי הרשת ; כמו כן אנחנו פועלים לחיזוק הקהילתיות בסניפים שכונתיים תוך יצירת חיבורים בין אנשים, הסניפים הם לא רק מקום למכירת גלידה אלא גם מקום שמקרב ויוצר תחושת קהילה, הסניף הוא חלק מהקהילה והקהילתיות היא חלק מהסניף. אנחנו יוצרים בסניפים אירועי תוכן, אפשר להשאיל משחקי וניליה שהם תמיד חברתיים - מערבים עוד בן אדם אחת לפחות. בכפר סבא הירוקה יש מפגש שבועי של ילדי השכונה סביב משחק בינגו בסניף הרשת. זהו מודל מאד מוצלח עבור כולם ואנחנו בונים תכנית לשכפול שלו לסניפים נוספים ברחבי הארץ.