top of page
  • תמונת הסופר/תgzshiri

מדוע עסקים חייבים לרתום את כוחו של הייעוד

בהשראת מאמר של EY Global, ארנסט אנד יאנג גלובל בע"מ


תרגמה וכתבה : גליה בן חיים, מלווה ארגונים בבירור והטמעת ערכים וייעוד


עולם העסקים מתמודד עם תוכניות לטווח קצר

מול הצלחה לטווח הארוך.

והשאלה המרכזית שמנהיגים ומנהיגות עסקיים צריכים לשאול את עצמם היא

מהי הצלחה עסקית?

האם הגדלת שורת רווח?

האם תחזוקה ושימור עובדים?

האם שמירה על הקיים במציאות משובשת?

מתוך כך, השאלה הגדולה והקשה ביותר עבור מנהלים ומנהלות בעסקים כיום

היא 'למה' .

למה הם עושים את מה שהם עושים?

בעבור מה הן קמות כל בוקר ומוכנות לשאת את כל האתגרים?

כי המפתח לפצח את האתגרים בעידן של שינוי

הוא להבין את המנוע ולכוון את המצפן של ספינת הארגון.

להמשיך במירוץ העכברים בתרבות של כיבוי שריפות

וגחמות רגעיות שמספקות פתרונות מוחצנים הם

כמו פלסטר על פצע מוגלתי.

בעידן של משברים אקלימים, פוליטיים, חברתיים, גלובליים

מה שעבד עד היום כבר לא יעבוד יותר.

היום הכל מאוד מואץ.

הטכנולוגיה, תחלופת עובדים, ריבוי בינדורי , הכחדת מקצועות ומקצועות חדשים שטרם נולדו, צרכים משתנים.

זה פוגע בתפקוד השוטף של הארגון, אין בטחון ויש בעיית אמון פנים וחוץ ארגוני.

המציאות מזמנת שינוי תפיסה, תודעה רחבה יותר, ובירור מחדש של תכלית העסק – מעבר ללהרוויח כסף.

"אנחנו זקוקים לכדוריות דם אדומות כדי לחיות אבל לא חיים כדי לייצר כדוריות דם אדומות." (אד פרימן)


עסקים חייבים להרוויח כסף כדי להצמיח את הארגון ויחד עם זאת,

עסק שמברר וממפה את סיבת קיומו – הייעוד הנעלה שלו,

ובהכרח מתקשר לשירות למען מישהו, משהו שיעשה טוב לעולם,

זה עסק שמאפשר לצקת משמעות לעובדים, חיבור רגשי ומחויבות של הלקוחות, הספקים וכל יתר מחזיקי ומחזיקות העניין.


זהירות זיוף !!!!!

אם אתם מחפשים סיסמא או פוסטר יפה על הקיר, עדיף לא להצהיר כוונות.

אם אין כוונה או משאבים למימוש הייעוד, עדיף שלא תשקיעו בזה בכלל.


דרוש אומץ עסקי

מנהלים.ות שבעצמם שואפים לקום בכל בוקר עם תחושת שליחות

שמבינים את החשיבות של ההשקעה בתהליך בירור ייעוד נעלה

ומוכנים להיות בחזית המרתון להטמיע ב - DNA הארגוני ייעוד,

רק הם יכולים להצליח ולהוביל עסק בריצה למרחקים ארוכים

לשגשוג והצלחה במימוש.

זה מצריך אומץ להיות ולנהוג במנהיגות.


"בהקשר של התאגיד, הלך הרוח הזה משקף בעצם רצון הולך וגובר של מחזיקי עניין בכל הרמות בארגונים שתהיה להם מטרת על מעבר למאזן : כזו שתורמת השפעה חיובית בעולם הרחב. ואכן, כיום 90% מהמנהלים מכירים בחשיבות של "סיבה שאפתנית להיותה מעוררת השראה ומספקת קריאה לפעולה לארגון... ומספקת תועלת לחברה", על פי סקר EY / Harvard Business Review Analytic Services.


"מחקר של הסופר ראג' סיסודיה, עבור המהדורה השנייה של רב המכר שלו Firms of Endearment, מצא שחברות שפועלות עם תחושת ייעוד נעלה ברורה ומניעה, מעבר למטרה של רק להרוויח כסף, עלו על ה-S&P 500 בפקטור של 14 בין 1998 ו-2013. שלושה רבעים מהמנהלים של חברות Purposeful דיווחו שהשילוב של Purpose יוצר ערך בטווח הקצר, כמו גם בטווח הארוך עבור החברות שלהם, לפי ממצאי דו"ח אחר של EY."

"התחושה של להיות חלק ממשהו גדול מעצמך יכולה להוביל לרמות גבוהות של מעורבות, לרמות גבוהות של יצירתיות ולנכונות לשתף פעולה על פני גבולות תפקוד ומוצר בתוך חברה, שהן בעלות עוצמה עצומה", אמרה רבקה הנדרסון, פרופסור באוניברסיטת נאטי מקארתור בבית הספר לעסקים בהרווארד. "ברגע שהם עברו סף פיננסי מסוים, אנשים רבים מונעים ממשמעות פנימית ומהתחושה שהם תורמים למשהו שווה באותה מידה שהם תורמים על ידי תשואות או מעמד פיננסי."

לפי המאמר, כדי להתמודד עם האתגרים הקיימים כיום, חברות צריכות לרתום את האנרגיות של הצוות שלהן, כדי למשוך אותם לצמוח ולחדש. זו הסיבה שייעוד נעלה, כה חשוב.



להלן חמש דרכים בהן ייעוד יכול לעזור להניע עובדים ולשנות עסק, מתוך ה - EY Report :

1. בהירות אסטרטגית

ייעוד נעלה פועל כאמצעי להצבת גבולות למה שארגון יעשה ומה לא יעשה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלו. בנוסף, במיוחד כאשר מתייחסים למורכבות, הייעוד הנעלה יכול לשמש עדשה שדרכה ניתן לראות את התמונה האסטרטגית הגדולה.

2. חדשנות

בנוסף לשיפורים מצטברים במוצרים ובשירותים, ייעוד נעלה יכול לעורר רעיונות מקוריים ויצירתיות בארגון. בהנחיית הייעוד הנעלה, עובדים יכולים לקבל כוח לעצב את עצמם מחדש כפותרי בעיות וכספקי ערך.

3. טרנספורמציה

ייעוד נעלה מספק תרופת נגד לשימוש בפחד בכל הנוגע לניהול טרנספורמציה ארגונית. במקום לעגן את הצורך בשינוי לתרחיש של מלחמה - הגורם לסיכון להפחתת מוטיבציה של עובדים - קשירת השינוי לייעוד הנעלה של החברה יכולה לעזור לצוות לראות שהשינויים קצרי הטווח מתייחסים לאסטרטגיה ארוכת הטווח.

4. טבע האדם

ניתן להשתמש בייעוד הנעלה, כדי לנצל את הצורך האנושי הבסיסי שלנו להיות חלק ממשהו גדול מאיתנו - לתרום לקבוצה רחבה יותר או למטרה גדולה יותר.

כמו כן ניתן לרתום ייעוד נעלה כדי לשלב צוותים גלובליים מגוונים בדרכים חדשות, לעזור להם להתמקד ולהגיע למטרה משותפת - דבר שחשוב יותר ויותר ככל שארגונים מנסים להתמודד עם הפרעות. "אין תשובה אחרת לאופן שבו ניתן להתמודד עם הפרעות מאשר לקבל הרבה נקודות מבט שונות ולהיות מסוגלים להקשיב להן ולהניע את הרעיונות האלה קדימה", אומרת ננסי א. אלטובלו, סגנית יו"ר גלובלית - טאלנט ב-EY. ללא מטרה משותפת, זה יכול להיות קשה לקרב צוותים מגוונים להשפעה מרבית.

5. בניית גשרים

ייעוד נעלה יכול להיפרס ככוח לקדם וליצור בריתות טובות יותר, למען מטרת על משכנעת אחת. חברות יכולות להעריך את הפוטנציאל שלהן לשיתוף פעולה עם קבוצה או חברה מסוימת על ידי חיפוש אחר בסיס משותף לייעוד שלהן. עבור מנהל שדיבר עם EY, הייעוד הנעלה הוא "כוח מנחה שאומר לכולם איך לתקשר איתך ומה חשוב לך, כך שאתה מניע את החברה שלך קדימה בצורה הרבה יותר אסטרטגית. דרך עדשה חיצונית, אתה אומר לאנשים איך לשתף איתך פעולה ומה חשוב".


לסיכום : ייעוד נעלה כאור מנחה בזמנים של חוסר וודאות

כעת, יותר מתמיד, קיום "כוכב הצפון" הפתגמי הוא קריטי ליכולת של ארגון לנווט דרך הפרעות. שילוב אמיתי של ייעוד נעלה בהחלטות ובפעולות אסטרטגיות יומיומיות הוא חלק קריטי במשיכה, הנעה ושימור צוות. כל דיסוננס בין רטוריקה למציאות ירתיע, יפחית מוטיבציה ובסופו של דבר ירתיע אנשים, וזה עלול לפגוע במוניטין של החברה לאורך זמן.

חשוב להדגיש את הקישור הזה בין ייעוד נעלה, אותנטיות ואמון אם חברה רוצה לשפר, לא רק לשמור, על ביצועיה ומעמדה בעיני בעלי המניות והחברה כאחד.

ייעוד נעלה ברור, המבוסס על ערכים אנושיים - אותנטי ותואם את הפעולות העסקיות - הוא אבן יסוד שעליה נבנים מוניטין וביצועים.


צפייה 10 תגובות
bottom of page